Samen leesbegrip aanpakken
DRIE VORMINGEN WAARMEE JE ALS BIBLIOTHEEK JE SCHOLEN KAN ONDERSTEUNEN

De laatste PIRLS-resultaten tonen aan dat er nog heel wat werk op de plank ligt om het leesbegrip van onze Vlaamse kinderen op te krikken. Volgens de onderzoekers scoort ondertussen ook het 'academisch optimisme' van leerkrachten laag: "Ze missen het vertrouwen dat ze leerlingen kunnen inspireren." Best begrijpelijk, gezien de slechtnieuwsshow waarin ons leesonderwijs de voorbije jaren fungeerde.

Met deze vormingen kan je als bib je leerkrachten ondersteunen. Je biedt kennis en tools aan en je legt accenten die je zelf belangrijk vindt. Bovendien versterk je zo de band tussen school en bibliotheek.
Samen werken jullie aan meer leesbegrip bij jullie kinderen!

MEER LEESPLEZIER OP SCHOOL

Een kind dat niet graag leest, komt nooit tot effectief lezen! Tijdens deze vorming focussen we dan ook helemaal op leesmotivatie en leesplezier.
Een sessie vol inspirerende praktijkvoorbeelden en kant-en-klare werkvormen.

Lees meer...

MEER LEESPLEZIER OP SCHOOL - focus op kinderen met andere thuistaal

Kinderen met een andere thuistaal vragen soms nét een andere benadering, met extra tussenstappen, met thuistaal als hulpmiddel, maar ook met extra mogelijkheden. Want waarom zouden kinderboeken ook geen brug kunnen slaan tussen kinderen van verschillende culturen?

Lees meer...

EFFECTIEF LEESONDERWIJS EN LEESPLEZIER, ONLOSMAKELIJK VERBONDEN OP UW SCHOOL

Effectief leren lezen en leesplezier pak je sámen aan, vanaf het prille begin. Want goed kunnen lezen is nodig voor leesplezier. Maar zonder leesplezier verliezen we kinderen op het traject... Maar hoe verenig je beide?
Een vorming die inzicht geeft en vol inspirerende praktijkvoorbeelden.

Lees meer...

Geïnteresseerd in nog meer vormingen?

Bekijk ze hier...
facebook 
Beheer je abonnement op deze nieuwsbrief    |    Kijk online

Vragen over GDPR

Lettererf
Orsmaelstraat 14 - 3450 Geetbets
Alle rechten voorbehouden