LIST en DENK! zijn wetenschappelijk onderbouwde methodes, ontwikkeld om op een effectieve manier leesvaardigheid en leesbegrip aan te pakken. Bovendien zijn ze gebaseerd op functioneel lezen. Kinderen worden zo versterkt in hun leesmotivatie.
Lees meerLIST: bouwen aan leesvaardigheid én leesmotivatie
LIST is de eerste écht wetenschappelijk onderbouwde manier om uw leesonderwijs aan te pakken. De resultaten zijn spectaculair: kinderen halen sneller een hoger leesniveau, iedereen is mee en de leesmotivatie is hoog.
Lees meerDoor interactief voorlezen het begrijpend luisteren ontwikkelen
Interactief voorlezen stimuleert het begrijpend luisteren en is dus een belangrijke voorbereidende activiteit voor het leren lezen, maar ook nog lang daarna. Maar hoe pak je het aan? Hoe wordt interactief voorlezen echt effectief?
Lees meerInteractief voorlezen
Interactief voorlezen versterkt de band tussen kind en voorlezer, en het zorgt ervoor dat het kind nog meer vertrouwd wordt met het verhaal. Bij interactief voorlezen lees je een prentenboek herhaald voor en stimuleer je door interactie met de kinderen de taalvaardigheid, de creativiteit, het denken en de kennis van de wereld. Interactief voorlezen stimuleert het begrijpend luisteren en is dus een belangrijke voorbereidende activiteit voor het leren lezen, maar ook nog lang daarna. Daarnaast levert het een positieve bijdrage aan het stimuleren van leesplezier.
Lees meerHet leespleziervirus onder leerkrachten verspreiden? Dat kan!
Ambitieus, dat is wel het minste wat je van deze vorming kan zeggen! We willen bij al uw leerkrachten een groot hart voor kinderboeken ontwikkelen. En daarvoor hebben we een plan!
Lees meerDe beste boekenstart!
Niets zo heerlijk als met je kind achter een boekje kruipen. Voorlezen is quality time tentop!
Lees meer