LIST en DENK! zijn wetenschappelijk onderbouwde methodes, ontwikkeld om op een effectieve manier leesvaardigheid en leesbegrip aan te pakken. Bovendien zijn ze gebaseerd op functioneel lezen. Kinderen worden zo versterkt in hun leesmotivatie.
Lees meerVormingen voor ScholenLIST: bouwen aan leesvaardigheid én leesmotivatie
LIST is de eerste écht wetenschappelijk onderbouwde manier om uw leesonderwijs aan te pakken. De resultaten zijn spectaculair: kinderen halen sneller een hoger leesniveau, iedereen is mee en de leesmotivatie is hoog.
Lees meerDENK! Groeien in leesbegrip
DENK! vertrekt vanuit brede thema’s en koppelt zo begrijpend lezen aan de inhoud van andere vakken. Bij DENK! ploegen kinderen door de structuur van teksten om kennis te vergaren. Leesbegrip gekoppeld aan kennisopbrengst en leesmotivatie, dát is DENK!
Lees meerEffectief leesonderwijs en leesplezier, onlosmakelijk verbonden op uw school
Effectief leren lezen en leesplezier pak je sámen aan, vanaf het prille begin. Want goed kunnen lezen is nodig voor leesplezier. Maar zonder leesplezier verliezen we kinderen op het traject… Maar hoe verenig je beide?
Lees meerDoor interactief voorlezen het begrijpend luisteren ontwikkelen
Interactief voorlezen stimuleert het begrijpend luisteren en is dus een belangrijke voorbereidende activiteit voor het leren lezen, maar ook nog lang daarna. Maar hoe pak je het aan? Hoe wordt interactief voorlezen echt effectief?
Lees meerMeer leesplezier op school
Een kind dat niet graag leest, komt nooit tot effectief lezen! Tijdens deze vorming focussen we dan ook helemaal op leesmotivatie en leesplezier.
Een sessie vol inspirerende praktijkvoorbeelden en kant-en-klare werkvormen.
Lees meerMEER LEESPLEZIER OP SCHOOL – FOCUS OP KINDEREN MET ANDERE THUISTAAL
Is het moeilijker om ook kinderen met een andere thuistaal leesplezier bij te brengen. Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Maar kinderen met een andere thuistaal vragen soms nét een andere benadering, met extra tussenstappen, met thuistaal als hulpmiddel, maar ook met extra mogelijkheden.
Lees meerVorming voor ouders: Maak van leren lezen een succesverhaal!
Een kind dat start in het eerste leerjaar heeft ontzettend veel zin om te leren lezen. En dat is maar goed ook! Maar leren lezen is een langzaam proces en vraagt heel veel oefening. Hoe begeleid je je kind het best?
Lees meerHet leespleziervirus onder leerkrachten verspreiden? Dat kan!
Ambitieus, dat is wel het minste wat je van deze vorming kan zeggen! We willen bij al uw leerkrachten een groot hart voor kinderboeken ontwikkelen. En daarvoor hebben we een plan!
Lees meerKwartierlezen ook op uw school… ja of nee?
Vaak zijn leerkrachten terecht bezorgd om de sprong naar kwartierlezen te wagen. Wij helpen jouw team een weloverwogen keuze te maken.
Lees meerKwartierlezen een nieuwe boost geven
Misschien doe je met je school al een hele tijd aan kwartierlezen, maar merk je dat het niet meer loopt zoals je zou willen. Dat heeft meestal veel meer dan één oorzaak. Maar het goede nieuws is dat er makkelijk iets aan te doen is.
Lees meer
LIST: bouwen aan leesvaardigheid én leesmotivatie
LIST is de eerste écht wetenschappelijk onderbouwde manier om uw leesonderwijs aan te pakken. De resultaten zijn spectaculair: kinderen halen sneller een hoger leesniveau, iedereen is mee en de leesmotivatie is hoog.
Lees meerDENK! Groeien in leesbegrip
DENK! vertrekt vanuit brede thema’s en koppelt zo begrijpend lezen aan de inhoud van andere vakken. Bij DENK! ploegen kinderen door de structuur van teksten om kennis te vergaren. Leesbegrip gekoppeld aan kennisopbrengst en leesmotivatie, dát is DENK!
Lees meerEffectief leesonderwijs en leesplezier, onlosmakelijk verbonden op uw school
Effectief leren lezen en leesplezier pak je sámen aan, vanaf het prille begin. Want goed kunnen lezen is nodig voor leesplezier. Maar zonder leesplezier verliezen we kinderen op het traject… Maar hoe verenig je beide?
Lees meerDoor interactief voorlezen het begrijpend luisteren ontwikkelen
Interactief voorlezen stimuleert het begrijpend luisteren en is dus een belangrijke voorbereidende activiteit voor het leren lezen, maar ook nog lang daarna. Maar hoe pak je het aan? Hoe wordt interactief voorlezen echt effectief?
Lees meerMeer leesplezier op school
Een kind dat niet graag leest, komt nooit tot effectief lezen! Tijdens deze vorming focussen we dan ook helemaal op leesmotivatie en leesplezier.
Een sessie vol inspirerende praktijkvoorbeelden en kant-en-klare werkvormen.
MEER LEESPLEZIER OP SCHOOL – FOCUS OP KINDEREN MET ANDERE THUISTAAL
Is het moeilijker om ook kinderen met een andere thuistaal leesplezier bij te brengen. Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Maar kinderen met een andere thuistaal vragen soms nét een andere benadering, met extra tussenstappen, met thuistaal als hulpmiddel, maar ook met extra mogelijkheden.
Lees meerVorming voor ouders: Maak van leren lezen een succesverhaal!
Een kind dat start in het eerste leerjaar heeft ontzettend veel zin om te leren lezen. En dat is maar goed ook! Maar leren lezen is een langzaam proces en vraagt heel veel oefening. Hoe begeleid je je kind het best?
Lees meerHet leespleziervirus onder leerkrachten verspreiden? Dat kan!
Ambitieus, dat is wel het minste wat je van deze vorming kan zeggen! We willen bij al uw leerkrachten een groot hart voor kinderboeken ontwikkelen. En daarvoor hebben we een plan!
Lees meerKwartierlezen ook op uw school… ja of nee?
Vaak zijn leerkrachten terecht bezorgd om de sprong naar kwartierlezen te wagen. Wij helpen jouw team een weloverwogen keuze te maken.
Lees meerKwartierlezen een nieuwe boost geven
Misschien doe je met je school al een hele tijd aan kwartierlezen, maar merk je dat het niet meer loopt zoals je zou willen. Dat heeft meestal veel meer dan één oorzaak. Maar het goede nieuws is dat er makkelijk iets aan te doen is.
Lees meer